قیمت شیر فلکه کشاورزی _ گارانتی 60 ماهه_ (آپدیت 1402)

بروز شده در 25 اردیبهشت1402

قیمت شیر فلکه چدنی

در این مقاله چه میخوانید

قیمت شیر فلکه کشاورزی (چدنی) و انواع آن

شیرآلات از مهم ترین تجهیزاتی هستند که در تاسیسات ساختمانی و صنعتی بکار برده می‌شوند. شیرآلات یا شیر فلکه ابزاری جهت باز و بسته کردن یا کنترل و تنظیم جریان ورودی و خروجی یک سیال کاربرد دارد. این تجهیز در انواع مختلف و با جنس‌های گوناگونی هم چون : شیر فلکه فلزی، پلاستیکی و… تولید می‌شوند. یکی از پر مصرف‌ترین شیرآلات مورد در صنعت، شیرآلات فلزی هستند. که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مطابق با استانداردهای روز دنیا در ایران تولید می‌شوند.

شیرآلات فلزی عمدتا از جنس چدنی و برنجی هستند.
ما در ادامه به بررسی قیمت شیر فلکه کشاورزی (چدنی )با توضیح انواع این نوع شیرآلات به همراه کاتالوگ معرفی دقیق ویژگی ها و کاربرد های هر مدل خواهیم پرداخت.

چرا شیرالات چدنی
farab قیمت شیر فلکه کشاورزی _ گارانتی 60 ماهه_ (آپدیت 1402)
به لیست قیمت همه برند ها قیمت شیر فلکه کشاورزی _ گارانتی 60 ماهه_ (آپدیت 1402)

آشنایی با قیمت انواع شیر فلکه کشاورزی

شیرآلات کشاورزی (چدنی ) در مدل‌های مختلفی در دسترس هستند که قیمت شیر فلکه چدنی با توجه به تنوع آن متفاوت است.
که هر مدل جهت کاربری خاصی طراحی و تولید شده اند. در ادامه به توضیح مختصری از هر مدل به همراه تصویری از مکانیزم آن شیر می پردازیم.

گارانتی 60 ماهه

farab قیمت شیر فلکه کشاورزی _ گارانتی 60 ماهه_ (آپدیت 1402)

شرکت فارآب بروی تمامی محصولاتش گارانتی 5 ساله یا 60 ماهه در نظر گرفته و شما پس از خرید محصول با ارسال کد درج شده روی کارت گارانتی میتوانید از این گارانتی بهره مندشوید.

ساخت استخر کشاورزی با کمترین هزینه

برای ساخت استخر کشاورزی با کمترین هزینه، ابتدا نیاز است تا به مقدار آب مورد نیاز برای رطوبت دادن زمین و آبیاری گیاهان خود بپردازید. سپس باید محل مناسبی برای ساخت استخر انتخاب کنید. بهترین مکان برای ساخت استخر، منطقه‌ای است که در آن سطح زمین کمی بالا و خاک آب‌دوست دارد.

برای ساخت استخر کشاورزی با کمترین هزینه، می توانید از مواد ساختمانی مانند بلوک سیمانی، بتن و پلاستیک استفاده کنید. همچنین می توانید از سامانه های استخراج آب زیرزمینی استفاده کنید تا در صورت نیاز به آب، از این منبع استفاده کنید.

به علاوه، می توانید از سامانه های خورشیدی برای گرم کردن آب استخر و یا سامانه های انتقال آب از منابع دیگر به استخر استفاده کنید تا هزینه های مربوط به این بخش را کاهش دهید.

در نهایت، پیشنهاد می‌کنم قبل از هر چیزی با یک مهندس مشورت کنید تا بتوانید یک برنامه مناسب برای ساخت استخر کشاورزی با کمترین هزینه را تهیه کنید.برای دریافت مشاوره رایگان از بهترین متخصصان ساخت استخر از یکی از راه های ارتباطی زیر باما در ارتباط باشید .

ertebat 3 1 قیمت شیر فلکه کشاورزی _ گارانتی 60 ماهه_ (آپدیت 1402)

هزینه مجوز استخر کشاورزی

هزینه مجوز استخر کشاورزی به شرایط و محل قرارگیری استخر وابسته است و در هر منطقه و شرایطی ممکن است متفاوت باشد. همچنین، تعرفه های مجوز احداث استخر کشاورزی در هر استان توسط سازمان حفاظت محیط زیست و یا سازمان مربوطه تعیین می‌شود. برای اطلاعات دقیق تر، بهتر است با سازمان حفاظت محیط زیست یا واحد مربوطه در استان خود تماس بگیرید

شیر سوپاپی چیست؟

شیر سوپاپی فارآب نوعی از شیرآلات است که کاربرد آن در شرایطی است که حرکت مایع یا گاز در آن به صورت یک طرفه انجام شده و امکان برگشت جریان در آن وجود ندارد. از کاربری های شیر سوپاپی یا شیر یک طرفه می توان به کاربرد آن در سیستم آبرسانی، سیستم لوله کشی و تاسیسات گرمایشی و برودتی ساختمان‌ها، سیستم های پنوماتیک هوای فشرده و…. نام برد. نکته قابل توجه در مورد این مدل آن است که شیر فلکه یک طرفه با کمک فشار سیال عمل می‌کند و هیچ ابزار دیگری برای کنترل و تنظیم آن تعبیه نشده است.

شیر سوپاپی _ قیمت شیرفلکه کشاورزی

 

شیر فلکه کشویی و انواع آن

شیر فلکه، در واقع نوعی ابزار و تجهیزات در ساخت و ساز خط انتقال مواد سیال؛گاز ها و مایعات است. شیر فلکه کشویی کاربرد های بسیاری دارد، که براساس معیار هایی مورد بررسی قرار گرفته و سپس شیر فلکه مطابق با کاربرد مورد نظر، تهیه و استفاده می شود.
شیر فلکه کشویی در واقع شیری است که جریان سیال درون لوله را قطع و یا وصل می کند. در جایگاه هایی که قطع و وصل کردن مواد و یا جا به جایی مسیر سیال، مورد نیاز باشد، از این ابزار استفاده می شود.

نحوه کار کرد شیر فلکه کشویی

نحوه کارکرد این شیر فلکه ها به این صورت است که :
پس از نصب، هنگامی که کشویی به سمت بالا باشد، مسیر لوله باز و مواد سیال می توانند به مسیر خود ادامه دهند.
اما هنگامی که کشویی در پایین ترین قسمت خود قرار داشته باشد، مسیر کاملا مسدود شده و مواد سیال یا می ایستند
فشار کاهش پیدا می کند و یا از طریق شیر فلکه و با بستن آن، تغییر مسیر اتفاق می افتد.

در لوله کشی ها اکثرا لوله و شیر به صورت جوش و یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل هستند. اما به طور کلی اتصال شیر به لوله، با فلنج و پیچ و مهره است. از مهمترین فواید این شیر، افت فشار در طول لوله است. به همین منظور در لوله های طویل از این شیر استفاده می شود.

ساختار اصلی شیر فلکه کشویی

ساختار اصلی این شیر شامل دو قسمت ساقه و یا دسته ، قسمت جداکننده یا کشویی، یا به عبارتی gate است. ساقه میله ای صاف و صیقلی و باریک بوده که از یک طرف به دست و از طرفی به کشویی وصل است. به جز این دو که قسمت های اصلی شیر فلکه هستند، در بین این دو قسمت جعبه ای به نام stuffing box قرار دارد که در آن دو نوع جداکننده و یا کشویی وجود دارد:

• مدل اول، یک دیسک تخت دروازه مانند است، که در بین دو جایگاه موازی قرار دارد.
• مدل دوم، به شکل دو به یک از دیسک مورب تشکیل شده است، که در مسیر هایی که قطعی کامل رخ می دهد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شیر باز باشد، مسیر حرکت سیال نیز باز بوده و جریان وجود دارد و اگر شیر بسته باشد برعکس.

شیر کشویی اورینگی _قیمت شیر فلکه کشاورزی

شیر فلکه کشویی با توجه به نوع زبانه ی آن دارای دو مدل است؛

• شیر کشویی فلزی
• شیر کشویی لاستیکی
این مدل از شیر فلکه دارای مصارف صنعتی می باشد که کاربردهای زیادی در آب و فاضلاب دارد.
جهت بررسی کاتالوگ شیر فلکه چدنی مدل کشویی و اطلاع از قیمت شیر فلکه چدنی کشویی کلیک کنید.

3 قیمت شیر فلکه کشاورزی _ گارانتی 60 ماهه_ (آپدیت 1402)

 

قیمت شیرفلکه کشاورزی

شیر فلکه پروانه‌ای چیست؟

شیر فلکه پروانه ای نوع دیگری از شیرآلات چدنی است. در این مدل شیرهای چدنی، دریچه عبور سیال به صورت یک دیسک دوار است، که به کمک آن جریان سیال کنترل می‌شود. این دیسک دوار مستطیل شکل یا دایره ای شکل بوده و حول محور خود امکان چرخش دارد.

انواع شیر فلکه پروانه ای

• شیر پروانه ای ویفری
• شیر پروانه ای لاگ
• شیر پروانه ای فلنج دار
• شیر پروانه ای بدنه باریک

مزایا شیرفلکه پروانه ای

از مزایای این مدل می‌توان به وزن کم و پایین بودن قیمت شیر فلکه چدنی پروانه ای به نسبت سایر مدل ها اشاره کرد. کاربری این مدل در زمانی است که برای تنظیم و کنترل جریان سیال از سیستم هایی همچون گیربگس، پنوماتیک، هیدرولیک و … استفاده می‌شود. جهت دانلود کاتالوگ قیمت شیر فلکه چدنی پروانه ای و اطلاع از قیمت مدل های مختلف آن کلیک کنید.

دریافت لیست قیمت فاراب قیمت شیر فلکه کشاورزی _ گارانتی 60 ماهه_ (آپدیت 1402)

فشار شکن قیمت شیر فلکه کشاورزی _ گارانتی 60 ماهه_ (آپدیت 1402)

شیر فشار شکن چیست؟

مدل دیگری از شیرآلات چدنی، شیرهای فشار شکن هستند. مکانیزم این مدل شیرها بر مبنای کنترل میزان فشار ورودی و تثبیت فشار خروجی است. به طوری که فشار بالا و متغیر ورودی سیال را به فشار پایین و خروجی ثابت تبدیل می‌کند. چنان چه در یک سیستم لوله کشی سیال پس از شیر فشارشکن نیاز به خروجی نباشد؛ جریان سیال توسط فشار استاتیک شیر، قطع خواهد شد. از مزایای شیرهای فشار شکن می‌توان به کنترل فشارهای ناخواسته و کاهش هدر رفت سیال اشاره کرد.

جهت بررسی نقشه فنی و لیست قیمت شیر فلکه چدنی فاراب کلیک کنید.

قیمت شیر فلکه چدنی صافی

شیر صافی چیست؟

همانطور که از نام این مدل از شیرآلات چدنی مشخص است؛ کاربری صافی برای ممانعت از عبور ضایعات و فیلترینگ سیال می‌باشد. شیر صافی معمولا در مسیر پمپ قرار می‌گیرد تا مانع از ورود ضایعات موجود در لوله‌ها به پمپ شود. وجود ضایعات در مسیر سیال علاوه بر امکان خرابی تجهیزاتی همچون پمپ های آب، موجب کاهش و افت فشار سیال نیز می‌شوند، که این امر اتلاف انرژی را افزایش می‌دهد.

شیر صافی یکی از پرکاربردترین شیرها در صنعت می‌باشد، که در صنایعی همچون آب و فاضلاب، نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای شیر صافی می‌توان به سازگاری این مدل با انواع سیال همچون گاز، آب، روغن، بخار، فاضلاب و حتی آب دریا اشاره کرد.

برای کسب اطلاع از لیست قیمت شیر فلکه چدنی صافی در سایزهای مختلف کلیک کنید.

 

شیر تخلیه هوا

شیر تخلیه هوا چیست؟

شیر تخلیه هوا نوعی از شیرآلات چدنی است که جهت بهبود عملکرد سیستم انتقال سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به احتمال ورود هوا در سیستم های لوله کشی سیال در محل اتصالات و ورودی و خروجی پمپ‌ها با استفاده از شیر تخلیه هوا می‌توان این هوا را خارج کرد. هر سیستم لوله کشی دارای استانداردهای خاصی است و به همین دلیل، شیرهای تخلیه هوا با ابعاد متفاوتی طراحی و تولید شده‌اند. این نوع از شیرها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند؛

• شیرهای هوای تک روزنه
• شیرهای هوای دو روزنه
• شیرهای هوا دیسکی

قیمت شیر فلکه چدنی کشاورزی

برای تهیه شیر فلکه متناسب با کارایی مورد نظر لازم است شناختی از انواع و ویژگی های آن ها داشته باشید. شیر فلکه ها انواع مختلفی دارند که هرکدام از این انواع بر اساس؛ سایز، جنس متریالی که از آن ساخته شده است. اجزای تشکیل دهنده آن شیر فلکه و… متفاوت هستند. رنج قیمت شیر فلکه های چدنی بسته به نوع آن ها تعیین می شود. اما این قیمت با توجه به بازار، تورم رو به افزایش و به طور کلی شرایط اقتصادی، متغیر است.

براساس کارایی های فوق العاده ای که این ابزار آلات داشته، ارزش بالایی در صرفه جویی و استفاده بهینه از آب و … در صنایع کشاورزی دارند. نوع شیر فلکه هایی که در این صنعت استفاده می شود، براساس نحوه عملکرد دو نوع دستی و اتوماتیک هستند، که ساختار سوزنی و کشویی دارند. در نوع دستی قیمت مناسب تر بوده و در محیط و محوطه های کوچکتر قابل استفاده است.

شیر فلکه اتوماتیک

شیر فلکه های اتوماتیک برای محیط های وسیع و محوطه های بزرگ و به صورت تخصصی مثلا قطره ای کارایی داشته که به همین نسبت قیمت نیز افزایش پیدا می کند. از دیگر مواردی که بر قیمت تاثیر مستقیم دارد، می توان محل تولید، برند سازنده، کشور سازنده، نوع و میزان کیفیت مواد اولیه در ساخت و نحوه عرضه را نام برد. هنگام خرید حتما به نوع موادی که در لوله و اتصالات حرکت می کند توجه کرده و نوع شیر فلکه را نیز براساس کارایی در مورد مواد سیال مورد نظر بررسی کنید.

پس از در نظر گرفتن نوع دستی و یا اتوماتیک و همچنین نوع سیال مورد نظر، باید سایز شیر که بر اساس کار، حجم سیال و فشار وارد شده، گوناگون هستند، در نظر گرفته شود.سپس با توجه به تمامی نکات، شیر فلکه مناسب و کاربردی خود را با قیمتی ارزشمند تهیه کرده و استفاده نمایید.

مزایای شیر فلکه چدنی

شیر فلکه چدنی بر اساس ساختار تشکیل دهنده آن ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند:
• چدن سفید
• چدن خاکستری
• چدن داکتیل
انواع و اقسام مختلفی از شیرالات، در هر کدام از این متریال های گفته شده، موجود است که بسته به نوع کاربرد آن ها، سایز، مدل، کارایی، و… بسیار گوناگون هستند. از این رو اولین مزایای شیر فلکه چدنی تنوع آنها است.

قیمت شیر فلکه چدنی بر اساس ساختار و کاربرد هایی که دارند متفاوت است. همچنین شیر فلکه چدنی، در برابر شرایط مکانیکی مقاوم بوده و امکان فرسوده شدن آن ها بسیار کم و ناچیز است و دارای استحکام بالا بوده و در برابر ساییدگی نیز مقاوم است.
علاوه بر این که قیمت شیر فلکه کشاورزی مناسب است، استفاده آسانی دارند و با ایجاد دسترسی به تنوع بالا، خرید را تسهیل می کند.
در میان مزایای نام برده شده مقرون به صرفه بودن قیمت شیر فلکه کشاورزی یا چدنی ، در کنار کارایی بالایی که دارد از مهمترین آن ها است.

معایب شیر فلکه چدنی

شیر فلکه های چدنی در کنار تمام مزایایی که دارند و با توجه به اینکه در اکثر صنایع از این شیر فلکه ها استفاده می شود و بسیار کاربردی هستند، معایبی نیز دارند. شیر فلکه های چدنی در انتقال سیالات بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین در صنعت کشاورزی و صنایع پتروشیمی و … هر روز کاربرد بیشتری دارند. از معایب شیر فلکه چدنی می توان به تحمل کم در دماهای بالا اشاره کرد. در مواردی که احتمال آتش سوزی وجود دارد، بهتر است از این نوع شیرآلات استفاده نشود.

کاتالوگ و لیست قیمت شیر فلکه چدنی

GTS نمایندگی شیرآلات فاراب و لیست قیمت شیر فلکه کشاورزی

گروه تاسیسات سلامتی به عنوان پیشرو در تامین کالای تاسیسات، نمایندگی فروش شیر آلات چدنی فاراب را بر عهده دارد.
شیر فلکه چدنی فاراب دارای تمامی مدل‌های شیر فلکه پروانه ای، شیر فلکه یکطرفه، شیر فلکه کشویی، شیر صافی و … است.
GTS با تامین بی واسطه از تولید کننده با ارائه بهترین برندها و مناسب ترین قیمت شیر فلکه کشاورزی یا چدنی توانسته اعتماد مشتریان خود را در چهار دهه فعالیت خود به طور کامل جذب کند.
جهت دریافت مشاوره رایگان در حوزه شیرآلات چدنی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[کل: 3 میانگین: 4.7]

برای ثبت سفارش یا مشاوره از دکمه های پایین استفاده کنید.