گروه تاسیسات سلامتی

شیوه نامه نگارش مقالات در سایت گروه تاسیسات سلامتی

گروه تاسیسات سلامتی از فریلنسر چه میخواهد ؟

سایت گروه تاسیسات سلامتی سایتی فروشگاهی است و برای پیش برد اهداف خود به تولید محتوای سودمند ،حرفه ای و موثر نیاز دارد .از این رو گروه تاسیسات سلامتی محتوای مناسب مخاطب خود را تولید میکند .
این شیوه نامه برای پیمانکاران تولید محتوا (فریلنسر ها ) نگاشته میشود و فرض ما بر این است که کسانی که برای تولید محتوا در وبسایت ما به صورت فریلنسر مشغول به کار میشوند ،با اصول نگارش و ویرایش به اندازه کفایت آشنا هستند و بر اصول سئو تولید محتوا نیز تسلط دارند.
این شیوه نامه حاوی مقررات و باور های گروه تاسیسات سلامتی است ،که عملا بر اساس آنها به فعالیت تولید و نشر محتوا پرداخته است .
تمام تولید کنندگان محتوای مشاغل در گروه تاسیسات سلامتی اعم از تمام وقت و پاره وقت ،به رعایت دستورات این شیوه نامه ملزم اند ومطلب خارج از معیار های این شیوه نامه به نویسنده ان عودت داده میشود و از وی خواسته میشود ان مطلب را تصحیح ،ویرایش یا بازنویسی کند.بدیهی است که پس از اصلاحات خواسته شده ،مطابق شیوه نامه،وبسایت به پرداخت حق الزحمه مقرر هر متن ملزم خواهد بود.

15 مورد از قوانین مورد رعایت در تولید محتوای متنی :

زمان مهتمرین دارایی ماست و ما قصد گرفتن ان از شما و خودمان را نداریم، بنابراین در چند قدم بدون کلام اضافه انچه باید برای تولید محتوا در گروه تاسیسات سلامتی بدانید را با شما در میان خواهیم گذاشت و در پایان قوانینی که هرچند تکراری است اما هنوز مهم هستند را یاداور میشویم .

قدم اول: شناخت گروه تاسیسات سلامتی :

گروه تاسیسات سلامتی یک مرجع تخصصی در زمینه لوله و اتصالات و تاسیسات و تجهیزات استخری است .و هرانچه در ساخته شدن یک ساختمان یا استخر نیاز باشد تامین میکند .
پس انچه ما در گروه تاسیسات سلامتی به نشر ان نیاز داریم محتوایی است برای یک مهندس یا فردی که قصد ساخت یا تعمیرات استخر یا ساختمانی را دارد و به انها به صورت انلاین کمک میکند .

قدم دوم :هدف تولید مقالات را بدانید:


گروه تاسیسات سلامتی محتوا تولید میکند فقط با این دلیل که عاشق مخاطبان خود است ،من سید محمد سلامتی در نقطه مرکزی گروه تاسسات سلامتی میگویم زمان ان فرد به همان اندازه که برای زمان خودم وشما ارزش قائل هستم قطعا ارزشمند است .
پس هدف ما از ایجاد هر مقاله در گروه تاسیسات سلامتی قطعا کمک است!  اگر محتوا کمک نکند پس قطعا ارزشی هم ندارد.
الویت یک برای ما ایجاد محتوای باارزش و عمیق است که بعد از خواندن ان مخاطب احساس کند چیزی یاد گرفته است یا کاری را اموخته که باید همین الان ان را انجام دهد .

قدم سوم:اگر ترجمه میکنید لطفا گوگل نباشید:

اگر قرار باشد مقاله ای دقیقا مانند نسخه انگلیسی ان ترجمه شود این کار را گوگل هرچند دست و پا شکسته انجام میدهد و دیگر نیازی به سپردن ان به فردی برای انجام ان کار نیست.برای ما اینکه شما محتوایی را ایجاد میکنید مهم است اما مهمتر از ان این است که ان محتوا واقعا سرگرم کننده است یا بهتر بگوییم به صورتی هست که فرد را تا انتها دنبال خود بکشاند !
بهترین مترجمین از نظر ما افرادی هستند که متنی را خوانده و انچه به خودشان کمک میکند یا انجه برداشت میکنند را مینویسند
مهدی قراجه داغی یکی از انهاست که صفحه ای از کتاب را میخواند و انچه میفهمد را نقل میکند و به اصطلاح ترجمه کلمه ای را مانند گوگل انجام نمیدهد

قدم چهارم:شروع و پایان کوتاه،سریع و شفاف داشته باشید:

اینکه چه مقاله ای برای شما انتخاب شده است یا شما تصمیم به ترجمه کدام مقاله دارید اهمیتی ندارد، برای ما خروجی مهم است و قطعا خروجی خوب یک شروع خوب دارد.شاید ان مقاله شروع خوبی نداشته باشد اما با توجه به انچه در عنوان مقاله است شروع خوب وکوتاهی داشته باشید و به همین ترتیب پایانی شفاف و به یاد ماندنی را نیز برای خواننده ایجاد کنید.

قدم پنجم: متن کوتاه و پربار

در زبان عربی مثالی هست که در همه زبان ها رایج است <<خیر الکلام ما قل و دل>>. این عبارت عربی یعنی بهترین کلام ها انها است که کمترین باشد و راهنمایی کننده ترین باشد .این کلام باستانی برای همه نوشته ها صادق است،چه تجاری و چه غیر تجاری.هرچه مینویسید،بهتر ان است که کوتاه بنویسید البته در نگارش اینترنتی به تعداد کلمات دستمزد پرداخت میشود،اما ان کسی که بتواند کلامی را با رعایت نکات زیبایی شناسانه در حداقل کلمات تحریر کند،میتواند موضوعات بدیع وبکری را نیز در ادامه مطلب خود به کار ببرد و متن خود را غنی و با طول مناسب به مخاطبانش ارائه کند.

 

قدم ششم:خوانایی را تا حد ممکن بالا ببرید:

مفهوم خوانایی برای شما نویسنده عزیز قطعا مشخص است و به شرح ان نمیپردازیم ،رعایت پاراگراف بندی و عنوان های مشخص ،جملات که خیلی طولانی نباشند و همچنین استفاده از عنوان های شماره گذاری شده که به بخشی از موضوع خاصی که در ادامه شرح عنوان مقاله آمده است اشاره دارد از نظر ما خوانایی به حساب می اید.در یک کلام جملاتی که در اواسط ان ابتدای ان را فراموش میکنیم خوانایی خوبی ندارد .

قدم هفتم: محتوای ترکیبی بهترین از نظر ما خواهد بود:

فرض کنید میخواهید مقاله ای در خصوص تاسیسات استخری بنویسید میتوانیدیک مرجع خوب را پیدا کنید و ان را عینا ترجمه کنید وموارد بالا را در ان رعایت کنید ،اما انچه ما را به هیجان می اورد استفاده از چند مقاله و ترکیب انها برای نوشتن مقاله نهایی است.
اگر شما 3تا 4 مقاله از تاسیسات استخری بخوانید که هرکدام 1500کلمه باشد و از انها یک مقاله 2000 کلمه ای استخراج کنید این مقاله یک شاهکار به حساب می اید .

قدم هشتم :انچه مینویسد برای ایرانیان وفارسی زبانان باشد:

در حوزه فعالیت ما محتوای بومی بسیاری تولید میشود وممکن است شما به انها برخورد کنید مانند مقاله ای بومی برای استرالیا و یا بر اساس عادات کشور های مختلف در میان مقالات مطالبی را مشاهده کنید و همچنین ممکن است در میان مطالب به سخنانی از افراد مشهور ان کشور برخورد کنید که قطعا نیازی به ترجمه انها و همچنین متون تبلیغاتی بین انها نیست .ما ایرانی هستیم و محتوای ما فارسی است اگر سرویسی(محصول)در ایران تحریم است و یا اگر در مقاله ای پیشنهاد میکند کارمندان خود را به شام دعوت کنید قطعا میتوانید بفهمید که این محتوا در ایران جایگاهی ندارد و از ترجمه ان پرهیز کنید.

قدم نهم:پایبندی به آیین نگارش و ویراستاری متون را مسئولیت خود بدانید:

قطعا شما نویسنده خوبی هستید و ما همیشه نگاهی مثبت داریم مگر انکه خلاف ان ثابت شود ،یک نویسنده خوب اصول ویراستاری را میداند و به ان پایند است.نیم فاصله ها،تقطه های اخر جمله ،ویرگول گذاری و همه اینها بخشی از همین پروسه محسوب میشود.لطفا نرم افزار روی سیستم خود داشته باشید تا غلط های املایی را 100% اصلاح کنید و متن ویرایش شده به ما تحویل دهید.

نیم فاصله ونشانه های سجاوندی

استفاده از علائم سجاوندی مانند ویرگول ،نقطه ویرگول، و نقطه باید در مطلب شما به صورت مناسبی انجام پذیرد.و به این مهم در مطالب اینترنتی کم تر توجه میشود.در قوانین سجاوندی امده است که این علائم باید با یک فاصله با علائم سجاوندی نوشته شوند.زیرا گوگل ان علامت سجاوندی را جزئ از کلمه میپندارد و متن شما سئو نمیشود.
معمولا در گوگل نیم فاصله و فاصله¬کامل ارزشی برابر دارد،اما کلماتی هستند که برای گوگل فاصله دار و بی فاصله بودن ان فرق میکند مانند (بازار آنلاین) و (بازارانلاین) لطفا هنگام نوشتن این کلمات کلیدی انرا با گوگل ترند چک کنید

ی کسره اضافه

کلماتی مانند خانه پدری ،بچه بازیگوش و سامانه هوشمند را میتوان به صورت خانه ی پدری ،بجه ی بازیگوش و سامانه ی هوشمند نیز نوشت. هرچند در کتاب های درسی مدارس این (ی)در رسم الخط امده است،اما با توجه به نیاز خوانندگان و مخاطبان فضای اینترنت که خواهان کوتاه تر و کم تر شدن عناصر موجود در متن اند،تحریریه گروه تاسیسات سلامتی تصمیم گرفته است در متونی که برای این مجموعه نوشته میشود ،این نشانه کسره اضافه حذف شود.

پس (ی) مضاف الیه را در کلمات مختوم به کسره ننویسید.

دقت در انتخاب حروف اضافه:

در جمله های بلند که مفعول خود جمله ای مستقل میشود،ممکن است به اشتباه دو بار (را) نشانه مفعولی تکرار شود و این اشتباه فاحشی است .برای پرهیز از این مشکل بهتر ان است که جمله مذکور را به دو یا چند جمله تقسیم کنید.
مثال : من غذایی را که مادرم اورده بود را خوردم
باید بنویسیم: من غذایی خوردم. غذایی که مادرم اورده بود پس:برای هر مفعول یک (را) استفاده کنید.
یک دستی سطح زبانی
در یک پاراگراف یا در کل یک متن اگر موضوع و مخاطب یکسان باشد،باید زبان نیز یکسان باشد.مثلا اگر ابتدای یک متن با داستانی شروع میشود،تا انتها باید ان متن را داستانی ادامه داد.و اگر داستان در میانه تمام شود،نباید از زبانی خشک و رسمی برای ادامه ان متن استفاده کرد.پس:سطح زبانی متن خود را یکسان نگه دارید.

عدم استفاده از فرهنگ لغات زبان مخفی:

اصطلاحاتی مانند (رل زدن ) ،(پیچوندن)،(رو نرو کسی بودن) و این دسته از اصطلاحات در میان ادبا به فرهنگ اصطلاحات زبان مخفی مشهورند.این دسته از اصطلاحات با هر نسلی عوض میشوند و انقدری میپاید که ان نسل به سن بزرگسالی برسد.از انجا که گروه تاسیسات سلامتی از نوجوان تا افراد مسن جامعه را مخاطب خود میشناسد ،این متن ها باید برای همگان قابل درک باشد و این اصطلاحات در ان جایی ندارد.
از دگر سو، با سئو اصلی صفحات، کلمات کلیدی به کار رفته در مقالات، زمانی بسیار طولانی در صفحه اول گوگل میمانند وهمین امر سبب میشود متن شما تا مدت ها در گوگل بازدید شود و خوانده شود،پس از انجا که عمر این متن بالاست ،باید به زبانی نوشته شود که هم امروز و هم روز های اینده و ماه های اینده خوانده شود و درک شود،پس :فرهنگ لغات مخفی را دور بریزید

زبان شکسته

زبان شکسته، زبانی است که در محاوره استفاده میشود. این زبان در هر شهر از کشور ما به گونه و با عباراتی به کار میرود.این زبان را در متون خود به کار نبرید.اما کجا میتوان از زبان شکسته بهره برد؟
زبان شکسته را فقط در دیالوگ نویسی داستان ها میتوان به کار گرفت زیرا در این بخش باید شخصیت یک کارکتر را از راه زبان و عبارات ان شخص نشان داد.
قدم دهم:عکس های خوب احساس خوب میدهند
میدانید که اولین نگاه به هر مقاله ای معطوف به عکس های ان مقاله و سپس عنوان های میان متنی است پس لطفا در انتخاب عکس های مقالات دقت کافی به خرج دهید.
همیشه عرض عکس های یک مقاله باید یکسان باشد ولی میتواند طول عکس ها متفاوت باشد.لطفا جذاب ترین عکس هارا انتخاب کنید تا درخشش ان ما و مخاطب مان را خوشحال کند.

مشخصات فنی عکس های ارسالی:

عکس باید کیفیتی پیش از 700*1000 پیکسل داشته باشد.
باید بدون واتر مارک و لوگو باشد.
اگر عکسی از خانم ها ارسال میشود،نباید گردی سرشانه برهنه و سینه بدون لباس در ان نمایان باشد.دیگر اندام های بی لباس هم سبب فیلترینگ سایت میشوند.
عکس ها بیشتر باید به صورت افقی باشند.
برخی از سایت های جستجو عکس علاوه بر گوگل عبارتند از :
freepik.com/
500px.com
pinterest.com

قدم یازدهم:سئو مقالات را جدی بگیرید:

عکس باید کیفیتی پیش از 700*1000 پیکسل داشته باشد.
باید بدون واتر مارک و لوگو باشد.
اگر عکسی از خانم ها ارسال میشود،نباید گردی سرشانه برهنه و سینه بدون لباس در ان نمایان باشد.دیگر اندام های بی لباس هم سبب فیلترینگ سایت میشوند.
عکس ها بیشتر باید به صورت افقی باشند.
برخی از سایت های جستجو عکس علاوه بر گوگل عبارتند از :
freepik.com/
500px.com
pinterest.com

قدم یازدهم:سئو مقالات را جدی بگیرید:

وقتی یک مقاله را مینویسیم میخواهیم انرا در سایت منتشر کنیم و رعایت اصول سئو برای هر سایتی مهم است.
هر مقاله یک کلمه کلیدی داردکه باید در متن 1000کلمه ای به طور میانگین 15بار تکرار شود،کلمه کلیدی باید در عنوان مقاله و ترجیحا در ابتدای عنوان قرار بگیرد.
همچنین بهتر است در عناوین بین متون نیز تکرار شود و حتما باید در 150 کلمه اول مقالات نیز قرار داده شود.

قدم دوازدهم:حشو ننویسید

این اتفاقی است که در بسیاری از متن های اینترنتی دیده میشود.پرکردن جمله یا عبارتی که هیچ تاثیری در معنی جمله ندارد.این کار سبب می شود متن شما به شدت بد خوان و نازیبا شود.
مانند:این فیزیکدان المانی،در طول حیات خود،علم فیزیک را دچار تحولی عمیق خواهد کرد.
بهتر است بنویسیم: این فیزیکدان المانی،علم فیزیک را متحول خواهد کرد.
یا در عبارتی بسیار اشنا:ما برای به کار گرفتن این ابزار به یک ساعت وقت نیازداریم.

قدم سیزدهم: کپی کردن محتوا را فراموش کنید:

از انجا که کپی بودن متن،حتی به اندازه 10%حجم ان،میتواند سایت را به شدت به رده های پایین گوگل تنزل دهد و ان سایت و صفحه را به سازنده(هرز مطلب) یا (اسپم) بدل کند و حتی کمترین مقدار کپی بودن مطلب هم میتواند سایت را به نابودی بکشاند، سردبیر و مسئول تیم محتوای سایت همه مطالب را با سختگیری بسیار بالایی چک میکند و برای اینکار از چندین فیلتر استفاده میشود.
هریک از متن های ارسالی که در خود مقداری،هرچند اندک،مطالب کپی شده از سایت های فارسی زبان داشته باشد،از روند انتشار حذف میشود.
همکارانی که درکار با گروه تاسیسات سلامتی مطالب را کپی کنند،بعد از 3بار تکرار در پروژه ها عملا از چرخه تولید محتوا حذف میشوند.
پس لطفا برای انکه همکاری ما باهم ادامه داشته باشد،به هیچ وجه کپی نکنید.
چرا کپی نکنیم؟ هر روز در سایت های اینترنتی میلیون ها مطلب لانچ میشود و اگر درصدی از این مطالب کپی هم باشد،محیط وب به انبار حجیم مطالبی بدل میشود که کاملا مانند یکدیگرند و ارزش واحد برای خوانندگان دارند،یعنی با خواندن یکی از انها گویی همه انها را خوانده اند.از این رو گوگل قوانین سئو را پدید اورده است که در قدم اول جلوی کپی کردن سایت ها از یکدیگر را بگیرد و سخت گیرانه ترین قوانین برای سایت هایی اجرا میشود که مطالب کپی دارند.

قدم چهاردهم:اگر نوشتار شما تجاری باشد عاشقتان میشویم :

هر ساله نوشته های بسیاری در دنیا به چاپ میرسد یا روی صفحات مجازی قرار میگیرد.این نوشته ها در بسیاری از موارد اهدافی را برای فروش کالا یا خدماتی در پس خود دارند.گاه به صورت کاملا ظاهری این اهداف به شما نمایانده میشوند و گاه به صورت کاملا مخفی و پنهانی این اهداف، ناخوداگاه شما را اماج قرار میدهند.
چه پیدا و چه پنهان،نوشته تجاری اصولی خاص دارد که در اینجا برای شما رئوس ان را مطرح میکنیم.
نوشته تجاری:
• خلاق است
• جذاب است
• سرگرم کننده است
• برانگیزاننده است
و درپایان به کاری سوق میدهند…
در تعریف خلاقیت برای نوشته تجاری باید گفت که نوشته های تجاری هرگز کلیشه پذیر نیستند. زبان خشک و رسمی و به دور از هرگونه لطافت نمیتواند در دنیای تجارت کاری را از پیش ببرد.
درست است که در نوشته تجاری اطلاعاتی را به خواننده تان منتقل میکنید،اما باید توجه داشته باشید که زبان تجارت با زبان اطلاع رسانی متفاوت است.در اطلاع رسانی فقط به گزارش قوت و ضعف ها بسنده میشود،اما در زبان تجارت حس ها و منفعت هایی که از راه استفاده از محصولی به مخاطب میرسد،بازگو میشود.
در سایت گروه تاسیسات سلامتی ما با تولید مقالات بسیار، این مسیر را دنبال کرده ایم و همیشه منافع استفاده از محصولات گروه تاسیسات سلامتی را به گوش مخاطبان می رسانیم .
حال اگر شما هم در این مسیر با ما هم قدم شوید چه می شود؟
قطعا عالی می شود و ما نیز شما را دراولویت بالاتری درکنار خود حفظ خواهیم کرد.
نگارندگان عزیز سایت گروه تاسیسات سلامتی، خلاقیت درمتن شما بادرگیر کردن احساسات مخاطبان شکل می گیرد.
سردبیر سایت بخش هایی که مخاطب را به هیجان می آورد یا احساساتی می کند یا حس خوبی از مصرف یک محصول به او منتقل می کند را می بیند و همین سطرهاست که ارزش مادی متن شمارا بالا می برد.
برای اینکه متن شما خواندنی تر و تجاری تر باشد،می توانید تمرین کنید.
این تمرین به تمرین تیراندازی بی شباهت نیست .از خود بخواهید که متنی تحریر کنید که چند حس از چند دسته مختلف را هدف قرار دهد.البته توجه داشته باشید که هرچه کوتاه تر بنویسید، متنتان موفق تر است .

قدم پانزدهم : موضوعات مارا بشناسید و منابع معتبر پیدا کنید:

قطعا موضوع فعالیت 🔹گروه تاسیسات سلامتی 🔹تا کنون برای شما روشن شده است اما موضوعات تخصصی که ما در آن ها نیاز به محتوا داریم شامل هرآنچه مربوط به لوله و اتصالات و ملزومات استخری هستند خواهد بود.
موضوعات ما شامل موارد زیر وهرآنچه به 2 موضوع اصلی فوق مربوط می گردد می باشد:

• ساخت انواع مختلف استخر،سونا،جکوزی
• انواع لوله واتصالات
• همه لوازم استخر-سونا-جکوزی(پمپ،فیلتر تصفیه،لوله اتصالات،هیتر،شیر الات، کلرزن،جاروبرقی و….)
• انواع شیر آلات ساختمانی
• تاسیسات استخری
• کالای تاسیسات به صورت کلی(دسته بندی ها درسایت موجود است)
• موتورخانه استخر
• انواع لوله و اتصالات و شیر آلات با برند های (فاراب-پیمتاش-اطلس پول-UPVC)
• مقایسه لوله و اتصالات
• نگهداری استخر ،سونا و جکوزری
• هزینه ساخت استخر و جکوزی
• مراکز فروش لوازم استخر
• انواع برند لوله اتصالات
• فروش لوله و اتصالات
• لیست قیمت انواع لوله و اتصالات
و تجهییزات استخر
• وهرموضوعی که به تاسیسات استخر و ساختمان مربوط می شود

 

لطفا قبل از شروع نگارش مقالات برای گروه تاسیسات سلامتی این موارد را بررسی بفرماید :

موضوع مدنظر خود را ازلیست بالا انتخاب کنید
• بررسی کنید چه مقاله ای برای چه موضوعی را می خواهید بنویسید
• مقاله خود را انتخاب کنید و اگر استاندارد های شیوه نامه را داشت شروع به کار کنید

 

برخی از منابع برای انتخاب مقاله:

 

https://lesliespool.com/blog/
https://blog.thepoolfactory.com